5. května 2014

Jarní Salát

KoproTofu je už taková klasika, ale i ta šla ještě o trochu vylepšit! Ostatně koho by nezlákala všechna ta krásná jarní zelenina? Ředkvičky, kopr, fialová cibule, řapíkatý celer, jarní cibulka... to vše doplněné o slané a nakyslé kapary, bílé tofu a zářivé kari koření. Jako u koprotofu i zde velmi doporučuji sehnat si (nejen) pro tento recept černou sůl - Kala Namak. Její sirná chuť je zde téměř nepostradatelná. Koupíte ji v bioobchodech, obchodech s orientálními či indickými potravinami nebo na internetu. Teď už hurá do toho. 


Množství uvedená v receptu jsou pouze orientační, téměř vždy je třeba přidat trochu víc tamtoho, po ochutnání zas trochu onoho, dochutit citrónem či dosolit dle vlastních preferencí. Připravte si tedy všechny ingredience v o něco větším množství a přidávejte, dokud nedosáhnete nirvány.


Ingredience:
500 g (bio) tofu natural (můžete dát i více či méně, záleží, jaké gramáže balení se vám sejdou)
150 g ředkviček
100 g řapíkatého celeru
1 menší červená cibule
1 jarní cibulka
3 střední kyselé okurky
4 lžíce mini-kapar
silnější svazek čerstvého kopru
tenčí svazek pažitky
7 lžic sojanézy (domácí či kupovaná)
2 lžíce hořčice (kremžské či plnotučné)
pálivá omáčka Srirarcha (není nutná)
2 - 3 lžičky kvalitního kari koření
šťáva z 1 většího citrónu
černá sůl
čerstvě mletý pepř



Postup:
Ředkvičky, celer, cibuli, cinulku a okurky nakrájejte na malé kostičky. Kopr otrhejte ze stonků a společně s pažitkou ho nasekejte nožem. Tofu vyjměte z obalu, opláchněte a osušte (pokud máte čas, můžete ho i chvíli nechat lisovat), poté ho rukama rozdrobte do větší mísy. Přidejte zeleninu, bylinky, kapary, sojanézu, hořčici a kari koření (ev. i pár "cáků" pálivé omáčky). Postupně přidávejte citrónovou šťávu, sůl a pepř, dokud nedosáhnete požadované chuti.


Podávejte s dobrým (opečeným) pečivem (např. žitným chlebem s dýňovými semínky ze sobotního farmářského trhu v Holešovické tržnici). V lednici salát vydrží tři až čtyři dny.


Pin It Now!

5 komentářů:

Unknown řekl(a)...

شات بنات مصر
شات بنت مصر
chat
شات بنات مصر
شات بنات مصر
شات مصرى
شات مصرى
شات مصري
بنات مصر
دردشة
شات بنت
شات
شات
شات
شات مصر
شات مصرية

شات مصرى
شات بنات مصر
شات مصرى
بنات مصر
دردشة
شات مصرى
شات بنات
شات مصر
شات مصرية
شات مصر
شات مصرية

شات مصرية
شات مصريه


شات بنات مصر
http://moon-masr.blogspot.com/

michal řekl(a)...

Tohle je i super jídlo, které si můžete udělat ryhcle, když spíte někde pod stanem. Za dvacet minut máte nakrájeno a jíte. Jen to teda asi nenakrájíte takhle nadrobno, ale to já stejně moc nemám rád a dělám si to na větší kousky. Když máte možnost si do toho udělat vajíčko, tak je to ještě lepší. :)

mirka řekl(a)...

Dobrý den, moc děkuji za zajímavý recept, hned zítra ho vyzkouším. Osobně jsem velký milovník chleba a všeho, co z něj je možné vytvořit. Nejoblíbenější jsou pro mě tousty, ale aby byly opravdu dobré je potřeba chleba nakrájet na malé plátky. Proto jsem si koupila kráječ na chleba, čímž si usnadním práci a ušetřím i trochu času.

Valounek řekl(a)...

Nevím úplně, jestli bych takové jídlo zařadil mezi rychlé. Jasně, nevaříte ho dvě hodiny jako svíčkovou, ale to krájení taky něco zabere. Já, když chci něco opravdu rychlého, tak vytáhnu ze spíše koktej Formula 1. Za mě super věc, která je chutná a zasytí to. Nenahradí to sice klasické jídlo, ten oběd vám bude chybět, ale pokud si ho potřebujete třeba o pár hodin odložit, tak s tím vydržíte. ;-)

michal řekl(a)...

Mňam, to vypadá fakt chutně. :) O salátech toho něco vím, protože jednu dobu jsem neměl moc peněz a tak jsem experimentoval s různými věcmi. Dokonce jsem dělal i dumpster diving. Ne že bych jedl z popelnice, ale prostě jsem zachraňoval ještě zdravé věci a ty pak konzumoval. Nakonec mě z toho zachránila až konsolidace bez náhledu do registru, tedy možnost sloučení několika půjček do jedné a snížení splátek. Dostal jsem se z dluhů a teď už si dám občas i teplé jídlo. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...