11. května 2014

Jahodovo-Rebarborový Koláč s Drobenkou

Prostě dobrý šťavnatý ovocný koláč. Pokud jste stejně jako já příznivci droždí, můžete jako podklad použít i tohle kynuté těsto. To v receptu je však neméně dobré a navíc velmi rychle hotové. Z množství těsta uvedeného v receptu získáte trochu silnější vrstvu těsta než na fotkách, až na třetí pokus se mi podařilo trefit to správné množství a už se mi nechtělo dělat nové fotky :). Pokud máte rádi těsta méně, použijte 2/3 množství ingrediencí na těsto.


SilkenTofu seženete v různých asijských potravinách (např. Shin Food v Korunní či Koněvově), prodávají ho i ve větších supermarketech, bývá tam ale až 3x dražší než v korejských obchodech. Můžete použít i klasické tofu rozmixované s vodou či rostlinným mlékem, výsledek se však bude maličko lišit.
Koláč je do pekáčku o velikosti cca 25 x 35 cm.



Ingredience:
Ovoce:
500 g rebarbory
350 g jahod
100 g hnědého cukru
šťáva z jednoho citronu
2/3 lžičky vanilkového prášku nebo zrníčka z poloviny vanilkového lusku
Těsto:
340 g polohrubé mouky
3 lžičky prášku do pečiva
6 lžic cukru moučka
180 g firm silken tofu (nebo 120 g klasického bílého tofu + 60 ml ořechového/rostlinného mléka)
75 ml (5 lžic) oleje
75 ml (5 lžic) mandlového nebo jiného rostlinného mléka
Drobenka:
80 g hrubé mouky
60 g cukru krupice
60 g rostlinného másla (např. AlsanBio)
2/3 lžčky vanilkového prášku nebo zrníčka z poloviny vanilkového lusku



Postup:
Rebarboru a jahody omyjte, okrájejte či odšťopkujte a nakrájejte na cca 4 mm tenké plátky (kousky jahod by měly být přibližně stejně velké jako plátky rebarbory). Ovoce dejte do mísy, zalijte citrónovou šťávou, posypte cukrem a vanilkou, promíchejte a nechte macerovat po dobu přípravy ostatních částí koláče.
Na drobenku smíchejte všechny uvedené ingredience a propracujte prsty. Pokud chcete drobenku spíše měkčí, těstovitou (viz fotky), přidejte do ní i lžíci rozmixovaného tofu. Hotovou drobenku dejte odpočinout do ledničky či mrazáku.



Troubu předehřejte na 180°C a pekáček vyložte pečícím papírem. Silken tofu rozmixujte tyčovým mixérem dohladka, poté přimíchejte mléko a olej. Pokud používáte klasické tofu, rozdrobte ho do misky, přidejte 4 lžíce mléka a též rozmixujte na co nejhladší směs. Poté přidejte zbytek mléka (5 lžic) a olej (5 lžic) a opět rozmixujte dohladka.
Do mísy prosijte mouku s práškem do pečiva a cukrem moučka a velmi dobře promíchejte metličkou (aby se prášek do pečiva co nejlépe promíchal moukou a neměli jste v pečeném koláči vzduchové kapsy). Do směsi mouky přimíchejte tofu směs a vypracujte hladké a pružné těsto, které je měkčí, ale nelepí (dle potřeby přidejte trochu mouky). Přendejte ho do pekáčku a vlhkýma rukama či malým válečkem ho vymačkejte/vyválejte na dno formy (až ke krajům, aby šťáva z ovoce nezatékala pod těsto). Vložte do trouby a pečte 10 minut.
Ovoce slijte, z výborné šťávy, která vám zůstala, si můžete udělat třeba limonádu. Po deseti minutách pečení koláč vyndejte, rozprostřete na něj ovoce a rozdrobte drobenku. Vraťte do trouby a pečte dalších 45 - 50 minut.


Před krájením nechte co nejvíce vychladnout, aby šťáva z ovoce ztuhla. Podávejte jen tak, nebo např. s domácím ořechovým jogurtem či kokosovou šlehačkou.


Pin It Now!

14 komentářů:

Cucinare con Amore řekl(a)...

Na rebarboru se stále chystám, ještě jsem ji v kuchyni nepoužila i když mi moc chutná :) A koláč vypadá krásně, díky za inspiraci

Simona řekl(a)...

Vypadá moc hezky, minulý víkend jsme také dělali rebarborový, ale protože jí bylo málo, přidali jsme povidla a vznikla kupodivu výtečná kombinace :)

Anonymní řekl(a)...

Krásný koláč :) Musím ho vyzkoušet! Dneska jsem taky dělala koláč a upravila jsem si trošku tento recept na veganský a všichni ho jen chválili.

Pet řekl(a)...

Nemůžu se dočkat, až vyzkouším a vrátím se trochu díky rebarboře do dětství! K Silken tofu - naposledy jsem ho sháněla právě v Korunní a nebylo - paní se tvářila, jako kdyby ho už nikdy neměli mít :) Objela jsem ještě další dva asijské obchody a taky nic a výraz ve tváři stejný... Sehnala jsem ho až v Sapě, myslím že ve velkoobchodě Tamda foods, měli poslední 4 kousky, které jsem okamžitě zabavila, tak doufám, že tam příště zase pojedu na jistotu. Měli ho, myslím, kolem 45 Kč. V Korunní jsem ho tenkrát pořídila za 34 Kč a Albert ho má za krásných 109 Kč :))

Pupa řekl(a)...

Pet: a sakra, zrovna nam dochazi zasoby! snad ho v Korunni zase doplnej :)
Jinak ten Albert, to je fakt vtip... Tesco je na tom s cenou podobne tusim.

Andullie řekl(a)...

Ten je úžasný, rebarboru miluji :))

Ivet řekl(a)...

Nedávno jsem dělala rebarborovo-jahodový koláč pode Dity P., kde byla nahoře i dole drobenka z ovesných vloček. Byla to dokonalá kombinace. :)

Kristina řekl(a)...

ježiš marjá-.. a pryč z tohoto blogu fakt :D

Brambory Recepty řekl(a)...

Vypadá to opravdu sladce takže bych navrhoval trocha klasiky z české kuchyně.

Unknown řekl(a)...

شات بنات مصر
شات بنت مصر
chat
شات بنات مصر
شات بنات مصر
شات مصرى
شات مصرى
شات مصري
بنات مصر
دردشة
شات بنت
شات
شات
شات
شات مصر
شات مصرية

شات مصرى
شات بنات مصر
شات مصرى
بنات مصر
دردشة
شات مصرى
شات بنات
شات مصر
شات مصرية
شات مصر
شات مصرية

شات مصرية
شات مصريه


شات بنات مصر
http://moon-masr.blogspot.com/

Cliness řekl(a)...

ooooo

Bobinka123 řekl(a)...

Mňám! Miluji koláče s rebarborou to spojení s jahodami musí být opravdu perfektní! To musím hned zítra vyzkoušet. Nedávno jsem si na super eshop second handu koupila krásnou novou kuchařskou zástěru. Původně je asi z Mexika, je to na ní napsáno a dokonce má i nějaký mexický motiv. Je fakt krásná a pohodlná a tak mě vaření zase začalo bavit.

Valounek řekl(a)...

No wow! To bych si fakt dala. Tak doufám, že elektrikář Praha 8, který mi má přijít spravit troubu, přijde dneska co nejdříve a já to stihnu ještě upéct. :)) A teda taky doufám, že se mu tu troubu povede spravit. Ona je to už taková babička, ale bohužel na novou teď nějakou nejsou peníze. :(

zoink řekl(a)...

Moje babička vždy pěstovala rebarboru a já na její koláče, marmelády a kompoty dodnes ráda vzpomínám. Dodnes mě mrzí, že na tu marmeládu nemám recept. Tento koláč vypadá výborně, jahody nám na zahradě ještě rostou, tak ho vyzkouším. Zítra odpoledne se zastaví tchyně omrknout naši novou sadu zahradního nábytku, tak už alespoň vím, co upéct, ta sladké miluje, takže nesmí nikdy chybět.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...