9. dubna 2008

Boruvkovy Muffins

Zkousela jsem dva ruzny recepty na boruvkovy muffiny, mne osobne chutnali vic ty prvni, ale druhy mely taky uspech.



Blueberry Breakfast Cakes z VeganYumYum.

Ingredience:
1 a 1/2 hrnku + 2 lzice polohrube mouky
1 lzicka sody
2 lzicky prasku do peciva
spetka soli
1 hrnek cukru
1/2 hrnku oleje
1 nahrazka za vejce (uz nevim co jsem dala, asi sojovou mouku)
1 hrnek vanilkoveho sojoveho jogurtu (dala jsem takovej ten provamel "puding" nebo muzete dat obyc)
1 lzicka vanilkove esence
1 a 1/2 hrnku boruvek (cerstve ci mrazene)

Postup:
Predehrejte troubu na 190°C a formu na muffiny vymazte a vysypte, nebo ji vylozte papirovymi kosicky. Smichejte mouku, sodu, prasek do peciva, sul a cukr a asi lzici teto smesi odeberte do mensi misky (na "obaleni" boruvek). V dalsi mise smichejte jogurt, olej, vanilkovou esenci a "vajicko". Odmerte hrnek boruvek a promichejte je s odmerenou sypkou smesi. Mokre ingredience lehce vmichejte do suchych, nemichejte moc dlouho. Potom opatrne vmichejte boruvky (lehce, nesmite je rozmackat jinak se testo obarvi). Pokud pouzivate zmrazene, nechte je v mrazaku az do chvile, kdy budete mit pripravene testo. Naplnte formicky a zbytek boruvek vtlacte do vrsku testa, popraste cukrem (krystal treba hnedy), zvyste teplotu trouby na 200°C a pecte 20-25 minut. Prendejte na rost a nechte vychladnout.


c. 2 : Spelt Blueberry Muffins z vegnity.com (dokonce i s videem :)

Ingredience:
2 hrnky spaldove mouky
3/4 hrnku cukru
1 a 1/2 lzicky prasku do peciva
1/2 hrnku olivoveho oleje (dala jsem slunecnicovy)
1 hrnek sojove smetany
2 hrsti boruvek (staci tak 1 a 1/2 hrnku) z toho si 12 dejte stranou

Postup:
Predehrejte troubu na 180°C. Smichejte vsechny suche ingredience, vlijte sojovou smetanu a olej a dobre promichejte. Pridejte boruvky (vmichavani viz predchozi recept) a naplnte formicky. Do stredu kazdeho muffinu zatlacte velkou boruvku :). Pecte asi 15-25 minut (podle toho jestli delate 12 mensich nebo 6 vetsich muffinu).



Bohuzel mi nejak nedoslo, ze delam muffiny a ne cupcakes, takze testo nema bejt tekuty ale naopak tuhy. Pridala jsem teda jeste asi 1/4 hrnku vody, nicmene vysledku to nijak neuskodilo (i kdyz vypadaji trochu jinak nez na vegnity ;)


Pin It Now!

Žádné komentáře:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...