17. dubna 2014

Velikonoční Beránek

Velikonoce jdou mimo mě, ale lid si žádá beránka! Tady je tedy jeden aktivistický agnus dei vegani v džungli.
Je super chutný, vláčný, s krásnou pevnější strukturou, která se nedrolí. Ingredience navíc seženete v každém větším obchodě. Množství těsta je do větší formy - neplňte ji až po okraj, aby beránek při pečení nepřetékal - těsto nabyde. A pokud vás na beránky taky zrovna neužijte, udělejte si z tohohle těsta klasickou bábovku.

Tak šup šup, už je nejvyšší čas!




Ingredience:
2 a 1/2 hrnku polohrubé mouky
1/2 hrnku jemně mletých blanšírovaných mandlí (můžete vynechat, ale dodávají jemnou chuť)
5 lžic kukuřičného škrobu
2 lžičky prášku do pečiva
1 lžička sody bikarbony
špetka soli
400 ml kokosového mléka (ideálně kolem 60%, NEdoporučuji kokosové mléko Alnatura, má takovou divnou konzistenci, vhodné je např. Aroy-D nebo značka FirstDragon, obě mají v různých vietnamských večerkách)
3/4 hrnku rostlinného oleje
1/2 hrnku (125 ml) bílého rostlinného či ořechového jogurtu (domácí nebo např. Provamel, Sojade či AlproSoya) NEBO stejné množství jablečného pyré (prodává např. DM, či použijte neslazenou jablečnou výživu)
1 a 3/4 hrnku cukru krupice
vrchovatá lžička vanilkového prášku (já používám tento) nebo dvě lžičky vanilkového extraktu
šťáva z půlky středního citrónu
1 lžíce rumu




Postup:
Troubu předehřejte na 180°C a zvolenou formu dobře vymažte tukem a vysypte moukou. Mouku, mleté mandle, kukuřičný škrob, prášek do pečiva, pečící sodu a sůl prosejte do misky a dobře promíchejte. Ve větší míse metličkou prošlehejte olej s jogurtem (či jablečným pyré), vanilkou, rumem, citrónem a cukrem. Poté do této směsi střídavě prosévejte směs s moukou a přilévejte kokosové mléko, po každém přídavku pečlivě promíchejte metličkou. Vlijte do formy, vložte do trouby a pečte na 180°C tradičně či 160°C horkovzduch asi hodinu. Poté udělejte test špejlí - pokud na ní není mokré těsto či velké drobky, je hotovo. 




Beránka nechte nejlépe vychladnout ve formě (ještě teplý je trochu křehčí a při neopatrné manipulaci by mohl přijít o nějaké části těla), bábovku můžete asi po 15 minutách od vyndání z formy vyklepnout na pečící rošt. Před krájením nechte plně vychladnout.


A takhle dopadl v nestřežené chvíli první zkušební beránek...


Jestli máte chuť na mazanec, vyzkoušejte ho podle tohoto receptu na vánočku (těsto je stejné, tvar mazance snad zvládnete i bez návodu):
Něco méně tradičního a zatučňujícího? Zkuste tyhle super raw mrkvovo-ořechová vajíčka v čokoládě:

Pin It Now!

9 komentářů:

M.A.R.K.I řekl(a)...

Chi, chi .... a pak, že jsou psi masožravci !!!!! Marki

www.ok0epb.cz řekl(a)...

no je teda fakt LUXUSNÍ !!!!

DFM, že se bude podávat i při dni otevřených dvééééří...... /samo, že novej, ne ten voslintanej vod Chleba !!!!!/

Anonymní řekl(a)...

jo, a RUMu TROJnásobnou dávku !!!

Anonymní řekl(a)...

Díky za úžasný recept bez vajíček, povedlo se i s kokosovým mlékem z DM (bohužel jsem jiné neměla doma).

Pupa řekl(a)...

tak to ráda slyším :)

Unknown řekl(a)...

شات بنات مصر
شات بنت مصر
chat
شات بنات مصر
شات بنات مصر
شات مصرى
شات مصرى
شات مصري
بنات مصر
دردشة
شات بنت
شات
شات
شات
شات مصر
شات مصرية

شات مصرى
شات بنات مصر
شات مصرى
بنات مصر
دردشة
شات مصرى
شات بنات
شات مصر
شات مصرية
شات مصر
شات مصرية

شات مصرية
شات مصريه


شات بنات مصر
http://moon-masr.blogspot.com/

Dominika řekl(a)...

Dnes jsem pekla, zatím ve formě bábovky a je luxusní..Lehké nadýchané těsto, chutově jemný, jsem nadšená..Dávala jsem do testa místo mandlí kešu a trochu kokosu, který zbyl z vysypávání formy..Super, ukládám mezi oblíbené recepty..

mirka řekl(a)...

Dobrý den, super recept. Já taky doma peču na Velikonoce beránka. Bez něj si prakticky nedokážeme tyto svátky představit. Dříve jsem na něj měla starou formu, kterou mi dala ještě babička. Bohužel se rozbila, tak jsem musela zamířit do oddělení domácích potřeb, ale podařilo se mi tam najít novou a možná i lepší.

zoink řekl(a)...

U nás se peče beránek nejen na Velikonoce, ale i v průběhu roku, děti ho mají moc rády a u pečení mi pomáhají, tak je to taková fajn společná aktivita. Dcerka mi zase jednou od pečení odběhla a začala malovat ovečky a beránky na náš nový designový krb, naštěstí to šlo dobře dolů, to by ji manžel asi jinak moc nepochválil :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...