28. června 2009

Boloňské špagety

Bolonske spagety ve vegan verzi. Jednoduche a samozrejme chutne. Recept na 4 - 5 porci.

Ingredience:
2 lzice olivoveho oleje
1 vetsi cibule nakrajena na kosticky
1 nahrubo nastrouhana mrkev
2 vetsi strouzky cesneku
1 lzice susene bazalky
1 lzice suseneho oregana
1 lzice suseneho tymianu
1 bobkovy list
1 hrnek sojoveho granulatu (nevareneho)
2-3 lzice sojove omacky
1 hrnek zeleninoveho bujonu
200gr rajcatoveho protlaku
2 lzice suseneho lahudkoveho drozdi
2 400gr konzervy sekanych rajcat
pul hrnku bileho vina
cerstva bazalka
500gr spaget


Postup:
V hrnci ci na vetsi panvi rozehrejte na strednim plameni olivovy olej. Pridejte cibuli, smazte asi 2 minuty, pridejte mrkev a smazte dalsi 3 minuty. Pridejte trochu pepre a soli (ne moc, pozdeji budete pridavat slanou sojovku), pote koreni. Zamichejte a prilijte trochu oleje pokud je to prilis suche. Pridejte rozmackany cesnek a smazte asi 2 minuty, pote vmichejte sojovy granulat a dobre promichejte se smesi cibule, mrkve a koreni, dolijte sojovku a opet promichejte. Smes zalijte zeleninovym bujonem a par minut povarte, pote pridejte rajcatovy protlak, opet nechte minutu ci dve probublavat nez pridate sekana rajcata a vino. Snizte teplotu a nechte omacku na mirnem ohni dokud se neuvari spagety (cca 8 minut). Na konci vmichejte lahudkove drozdi a cerstvou nasekanou bazalku. Nezapomente vyndat bobkovy list!

Pin It Now!

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Pupo, dovolila jsem si udělit ti ocenění Tvého blogu. Snad z toho nebudeš tak moc v rozpacích jako já a budeš vědět, jak s tím chceš naložit. Já to tentokrát nechtěla holkám pokazit, tak jsem se zúčastnila.
A když už, tak jsem vybrala blogy, které si to skutečně zaslouží: http://www.urybicky.cz/2009/06/oceneni-blogu/
Měj se krásně a ať to ve tvé kuchyni nepřestává vonět!!!
Marcela Rybička
rybicka@urybicky.cz

Anonymní řekl(a)...

dneska jsem vařila, dost dobrej poměr pracnost+cena/chuť. vynechala jsem víno, bujon a krájený rajčata

Anonymní řekl(a)...

Je to fakt vyborne..aj ked som nedala vino. A granulatu som tiez mala malo, tak som pridala pohankove kroupy.. a myslim, ze to takto strukturou pripomina mlete maso este viac.. Velmi sa mi paci tento blog a postupne chcem vyskusat vsetky recepty.. Vdaka.. Lu

Nat řekl(a)...

Teda to zní i vypadá naprosto dokonale! :) Dnes uvařím, už se těšim.

Anonymní řekl(a)...

Vynikající recept, lepší verzi jsem nenašla!!! díky :-)

Anonymní řekl(a)...

all time favourite recept na bolonske spagety!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...